Coaching van Duitse marketingmedewerkers

Met de juiste begeleiding sneller efficiënt aan de slag

Coaching van (nieuwe) Duitse marketing medewerkers

Een aantal van onze klanten heeft in Duitsland een mooie groei doorgemaakt en inmiddels de stap gezet om een Duitstalige marketeer in dienst te nemen. Een fantastische ontwikkeling waar we stiekem ook een beetje trots op zijn. Zit onze taak er dan op? Soms wel, maar regelmatig zien we dat er nog steeds behoefte is aan ondersteuning. Zeker in het begin is het voor een nieuwe marketeer vaak prettig als zij of hij met iemand kan sparren die kennis heeft van marketing én de Duitse cultuur. Ze staan er immers een beetje alleen voor: Er is wel een marketing team in Nederland, maar dat heeft weinig kennis van de Duitse markt. En soms zijn nieuwe marketingmedewerkers net afgestudeerd en hebben nog weinig praktische ervaring. We zijn dus geregeld met coaching bezig – iets wat we heel graag doen!

(Headerfoto: Freepik)

Een greep van hulpvragen die we van startende Duitse marketeers horen:

  • We krijgen een nieuwe website, waar moet ik voor de Duitse versie rekening mee houden?
  • Hoe kan ik het webbureau in Nederland het beste briefen?
  • Hoe kan ik vormgeven aan de samenwerking met een Nederlands marketingbureau als het gaat om Duitse teksten?
  • Ik wil zelf Google Ads campagnes opzetten, hoe doe ik dat?
  • We willen met SEO aan de slag, wat is daarvoor de beste aanpak?

Herkenbaar?

Of het nou deze of andere vragen zijn - we denken graag met jou of jouw collega mee!