Als je nog meer uit de Duitse markt wilt halen

Je bent al op de Duitse markt actief 
en je wilt er meer uithalen

Groeien in Duitsland

“We zijn al een tijdje op de Duitse markt bezig, we hebben een Duitse website en onze producten zijn goed, dat weten we van onze Nederlandse klanten. Maar toch zou er meer potentie in moeten zitten.” Dit horen wij regelmatig van nieuwe klanten.


Wij analyseren de situatie en overleggen samen met jou hoe het marketingplan aangescherpt en de implementatie verbeterd kan worden. Vaak kan een combinatie van de onderstaande marketingactiviteiten de omzet al binnen een paar maanden aanzienlijk verhogen. Hierbij werken we voor zover mogelijk samen met je vertrouwde Nederlandse partners zodat jouw activiteiten in Nederland en Duitsland goed op elkaar afgestemd zijn en de efficiëntie gewaarborgd blijft.

We sparren met jou graag over de volgende marketingactiviteiten:

Vertalingen & Copywriting

• Contentcreatie

• SEO & SEA

B2B-leadgeneratie

• E-mailmarketing

• Sociale media

• Online marktplaatsen

Beursdeelname

Interim-marketing Duitsland


Heb je een andere vraag? Laat het ons weten!

Duitse vertalingen

Ook als je al een paar jaar in Duitsland actief bent, heb je waarschijnlijk nog regelmatig vertalingen nodig. Voor de introductie van nieuwe producten, voor promotiecampagnes of voor een nieuwsbrief . "Wer schreibt, der bleibt" is dan ook een passend spreekwoord. Wij zorgen ervoor dat je altijd over perfecte Duitse communicatiemiddelen beschikt!

Contentcreatie

Mensen raken niet zomaar geboeid. De toon waarop ze worden aangesproken moet passen bij hun cultuur en belevingswereld. En laat die nu soms in Duitsland net iets anders zijn dan in Nederland. We helpen je de juiste insteek te kiezen en boeiende content te vinden. Vervolgens zorgen we door goede vertalingen, tekstredactie en copywriting voor aantrekkelijke teksten die de lezer prikkelen. 

SEO & SEA

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is belangrijk om de gratis vindbaarheid van een website voor geselecteerde zoekwoorden te verhogen. Ondersteunend of alternatief kun je betaalde tekstadvertenties (SEA) plaatsen. Je kunt door ons de Duitse zoekwoorden laten selecteren, een website laten optimaliseren en Duitse AdWords campagnes laten opstellen.

B2B-leadgeneratie in Duitsland

Zakelijke inkopers in Duitsland maken in mindere mate dan Nederlanders gebruik van Google als zoekmachine. In plaats daarvan zoeken zij producten en diensten via gespecialiseerde B2B directories. Door registratie op deze B2B portalen verhoog je de kans gevonden te worden en kun je de ‘pagerank’ van jouw eigen website positief beïnvloeden. Wij adviseren welke portalen voor jouw producten het meest geschikt zijn en helpen bij het presenteren van jouw bedrijf op deze platforms.

E-mailmarketing

E-mailnieuwsbrieven zijn in Duitsland nog steeds een van de meest gebruikte en efficiënte communicatiemiddelen. Niet minder dan 55% van de Duitsers wordt het liefst via e-mail door een bedrijf gecontacteerd (bron: onderzoek Adobe 2016). We kunnen jou het schrijven, versturen en monitoren van Duitse nieuwsbrieven uit handen nemen.

Sociale media

Via sociale media bereiken bedrijven op een laagdrempelige manier potentiële klanten. Duitsers zijn terughoudender met de acceptatie van nieuwe media dan Nederlanders, in 2017 maakte toch maar liefst 21% van de Duitse bevolking dagelijks gebruik van Facebook (bron: Statista). Afhankelijk van je producten kunnen sociale media jouw bekendheid en sales in Duitsland een flinke boost geven.

Online marktplaatsen

Online marktplaatsen zoals Amazon, eBay en Real.de zijn enorm belangrijk in Duitsland. Bijna elke tweede online besteede euro belandt bij Amazon! Een uitgelezen kans voor Nederlandse ondernemers (ook zonder een Duitse webshop) om de markt te verkennen. Maar het opzetten van een account kan vrij complex zijn. Wij helpen bij het selecteren, inrichten en beheren van jouw account op Duitse online marktplaatsen.

Beursdeelname

Duitsland is echt een beursland: er vinden elk jaar bijna 200 internationale vakbeurzen plaats, met meer dan 190.000 exposanten en 10 miljoen bezoekers (bron: Statista). Een mooie kans om jouw producten aan de juiste doelgroep te presenteren. Wij adviseren en ondersteunen graag bij de voorbereiding, tijdens de beurs en bij de follow-up.

Interim marketing management

Zit jouw bedrijf in de fase dat het nog te vroeg is om een Duitstalige marketeer in dienst te nemen of een kantoor in Duitsland te openen, maar heb je tijdelijk wel minimaal 8 uur per week Duitstalige marketingsupport nodig? Vraag dan een offerte aan voor interim marketing management.

Zoek je advies hoe je in Duitsland kunt groeien?

Koffie met een koekje