Interim-management

Schakel ons in voor tijdelijke ondersteuning

Interim marketing Duitsland

Heb je een strakke deadline voor het opstarten van activiteiten in Duitsland, dreigt een omvangrijk project je boven het hoofd te groeien of zoek je tijdelijke Duitstalige marketingondersteuning op kantoor?

Gudrun en Petra staan als marketing manager ad interim voor jou klaar.

Tijdelijke ondersteuning

Het begrip ‘ad interim’ – in functietitels vaak afgekort met ‘a.i.’ - komt uit het Latijn en betekent ‘plaatsvervangend’ of ‘waarnemend’. Meestal gaat het om het vervangen van een vaste medewerker die tijdelijk niet aanwezig is, bijvoorbeeld vanwege zwangerschaps-/ouderschapsverlof of langdurige ziekte. Soms is er tijdelijke versterking gewenst binnen een groot project of een project met een strakke deadline zoals:

  • een marktintroductie
  • de lancering van een nieuwe webshop of website
  • de voorbereiding van een evenement

Als interim marketeer komen we niet in dienst van een bedrijf, maar leggen we in overleg met de opdrachtgever van tevoren het aantal te werken uren/dagen per week, de duur van de opdracht en de taken vast. De gewerkte uren/dagen worden vervolgens per maand gedocumenteerd gefactureerd. Een bijkomend voordeel voor de opdrachtgever is onze flexibiliteit. Soms lopen projecten vertraging op, of moet iets ineens met spoed afgerond worden. Wij hebben de ruimte om langer te blijven of een stap extra te doen. Wij factureren uiteraard alleen de daadwerkelijk gewerkte uren. Desgewenst kunnen wij – voor zover onze andere opdrachten het toelaten – ook met z’n tweeën voor een project werken.

De kracht van een ervaren interimmer

Wij hebben geen dagen- of wekenlange inwerkperiode nodig. Wij hebben jarenlang in vele uiteenlopende interim functies gewerkt, voor een groot aantal opdrachtgevers in Nederland, Duitsland en België. Dat heeft ons gemaakt tot professionals die snel, zelfstandig en zonder veel instructie hun weg weten te vinden. Wij verzamelen zelf alle benodigde informatie, leggen makkelijk contact met collega’s en focussen op het te behalen resultaat.

Op locatie of vanuit ons eigen kantoor

Veel bedrijven geven er de voorkeur aan dat de interim collega op locatie werkt. Dit heeft het voordeel dat je spontaan kunt overleggen met andere medewerkers, makkelijker toegang hebt tot interne netwerken en meestal sneller inzicht krijgt in de bijzonderheden van een bedrijf of een branche. Daar staat tegenover dat er rekening moet worden gehouden met reistijden en/of reiskosten.

Wij kunnen interim opdrachten ook vanuit ons eigen kantoor uitvoeren. Dit kan via onze eigen computers (soms gecombineerd met een VPN-toegang tot het interne netwerk van een klant) of via een laptop die de opdrachtgever ter beschikking stelt. Soms is ook de combinatie van werken op locatie en vanuit ons eigen kantoor voor beide partijen handig.

Interim marketeer voor je Duitse vestiging

Misschien is jouw bedrijf al bezig een vestiging in Duitsland op te zetten. Heb je tijdelijke Duitstalige marketing- en communicatieondersteuning nodig totdat je een vaste medewerker gevonden hebt?

Wij staan ervoor open om ook in Duitsland als interim marketeer te werken.