Kennissessie Duitse B2B-Directories

Kennissessie B2B-Directories

Zo zoeken Duitse inkopers naar nieuwe leveranciers

Voor eigenaren en
senior management van mkb-ondernemingen

Voor sales medewerkers (binnen- en buitendienst)

Voor marketingmanagers
& -medewerkers

Je hebt een bedrijf dat zich richt op de zakelijke markt en één van je doelstellingen is om je business in Duitsland uit te breiden. Maar hoe kom je in contact met interessante leads? Koude acquisitie is niet voor iedereen weggelegd en vaak ook niet zeer succesvol.


In Nederland kun je veel bereiken als je bedrijf via Google goed gevonden wordt. In Duitsland is dat anders. Duitse inkopers vertrouwen in mindere mate op Google als het gaat om het vinden van nieuwe leveranciers of producten. Doorgaans raadplegen zij zogenoemde directories, zoals “Wer liefert was”. Wat zijn deze directories en welke kansen bieden zij Nederlandse ondernemingen die zich richten op de Duitse zakelijke markt? In deze kennissessie leer je hoe jouw bedrijf beter door Duitse inkopers gevonden kan worden.

Wat neem je mee na de sessie?

Kennis over de zakelijke markt in Duitsland en hoe Duitse inkopers nieuwe leveranciers zoeken

Inzichten over het vinden van mogelijke zakenpartners en potentiële leads

Tools voor een verbeterde concurrentieanalyse

Bewustwording of B2B-directories een belangrijke rol kunnen spelen voor jouw onderneming

Wat is de opzet van de kennissessie

Afhankelijk van jouw voorkeur vindt deze kennissessie over B2B-directories plaats op locatie of als webinar. Aan een kennissessie kunnen alleen medewerkers van één onderneming deelnemen, waarbij het aantal deelnemers maximaal 8 is. De sessie duurt ongeveer
90 minuten en er is voldoende gelegenheid voor individuele vragen. Tijdens de sessie maak je kennis met het zoekgedrag van Duitse inkopers en leer je de meest belangrijke directories en hun functionaliteiten kennen.

Over de trainer

Voor haar verhuizing naar Nederland heeft Petra Mouw meerdere jaren als marketeer in de Duitse industrie gewerkt. Deze kennis weet zij met haar ervaring als workshopleider op het gebied van online marketing voor zzp'ers en het mkb te combineren. Hierdoor staat zij garant voor een kennissessie boordevol nieuwe informatie en inzichten voor de deelnemers.

Inhouse workshop of webinar

€ 199,00*

* excl. btw en eventuele reiskosten

1,5 uur

Ja, ik wil meer weten over B2B-directories

Koffie met een koekje