Kennissessie

Zo zoeken Duitse inkopers naar nieuwe leveranciers

Kennissessie B2B-Directories

Je hebt een bedrijf dat zich richt op de zakelijke markt en één van je doelstellingen is om je business in Duitsland uit te breiden. Maar hoe kom je in contact met interessante leads? Koude acquisitie is niet voor iedereen weggelegd en vaak ook niet zeer succesvol.

In Nederland kun je veel bereiken als je bedrijf via Google goed gevonden wordt. In Duitsland is dat anders. Duitse inkopers vertrouwen in mindere mate op Google als het gaat om het vinden van nieuwe leveranciers of producten. Doorgaans raadplegen zij zogenoemde directories, zoals “Wer liefert was”. Wat zijn deze directories en welke kansen bieden zij Nederlandse ondernemingen die zich richten op de Duitse zakelijke markt? In deze kennissessie leer je hoe jouw bedrijf beter door Duitse inkopers gevonden kan worden.

Wat leer je?

  • Kennis over de zakelijke markt in Duitsland en hoe Duitse inkopers nieuwe leveranciers zoeken
  • Inzichten over het vinden van mogelijke zakenpartners en potentiële leads
  • Tools voor een verbeterde concurrentieanalyse
  • Bewustwording of B2B-directories een belangrijke rol kunnen spelen voor jouw onderneming

Voor wie is deze kennissessie?

Deze kennissessie is geschikt voor Nederlandse en internationale ondernemingen die zich richten op de zakelijke markt in Duitsland.

De kennissessie wordt voor elk bedrijf op maat gemaakt en er zijn geen deelnemers van andere bedrijven. De vertrouwelijkheid van jouw bedrijfsinformatie is dus gewaarborgd.

  • Eigenaren en senior management van mkb-ondernemingen
  • Sales medewerkers (binnen- en buitendienst)
  • Marketingmanagers & -medewerkers

Wat is de opzet van de kennissessie?

Tijdens de sessie maak je kennis met het zoekgedrag van Duitse inkopers en leer je de meest belangrijke directories en hun functionaliteiten kennen. Er is voldoende gelegenheid voor individuele vragen.

Praktische info

  • Afhankelijk van jouw voorkeur vindt deze kennissessie plaats op locatie of als online sessie.
  • Het maximaal aantal deelnemers is 8.
  • De duur van de kennissessie is ongeveer 1,5 uur.
  • De kosten zijn € 199 exclusief btw en eventuele reiskosten.
Petra Mouw

Over de trainer

Voor haar verhuizing naar Nederland heeft Petra Mouw meerdere jaren als marketeer in de Duitse industrie gewerkt. Deze kennis weet zij met haar ervaring als workshopleider op het gebied van online marketing voor zzp'ers en het mkb te combineren. Hierdoor staat zij garant voor een kennissessie boordevol nieuwe kennis en inzichten voor de deelnemers.

Ja, ik wil meer weten over B2B-Directories