B2B-leadgeneratie

Gevonden worden door zakelijke inkopers in Duitsland

Workshop B2B leadgeneratie in Duitsland

Je wilt met je onderneming onder de aandacht komen bij Duitse bedrijven. Hoe slaag je erin om in contact te komen met zakelijke inkopers in Duitsland? Koude acquisitie is natuurlijk een optie. Je verhoogt de kans op business echter behoorlijk als een potentiële klant jou benadert. Om die reden heb je waarschijnlijk al aandacht besteed aan search engine optimization (SEO). Maar wist je dat veel zakelijke inkopers in Duitsland niet op Google zoeken? In plaats daarvan raadplegen zij zakelijke directories. In deze workshop leer je hoe jouw bedrijf in de toekomst beter gevonden kan worden door zakelijke inkopers in Duitsland.

Wat leer je? Je...

  • verbreedt je kennis over de zakelijke markt in Duitsland en hoe Duitse inkopers leveranciers en producten zoeken
  • weet mogelijke zakenpartners en potentiële leads beter te vinden
  • leert hoe je meer inzicht kunt verkrijgen in jouw Duitse concurrenten
  • kunt een inschatting maken van de kosten van leadgeneratie via B2B-portalen
  • hebt tools in handen om de vindbaarheid van jouw bedrijf aanzienlijk te verhogen

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is geschikt voor Nederlandse en internationale ondernemingen die zich richten op de zakelijke markt in Duitsland.

De workshop wordt voor elk bedrijf op maat gemaakt en er zijn geen deelnemers van andere bedrijven. De vertrouwelijkheid van jouw bedrijfsinformatie is dus gewaarborgd.

  • Eigenaren en senior management van mkb-ondernemingen
  • Sales medewerkers (binnen- en buitendienst)
  • Marketingmanagers & -medewerkers

Wat is de opzet van de workshop?

In het eerste gedeelte maak je kennis met het zoekgedrag van Duitse inkopers en leer je de meest belangrijke directories en hun functionaliteiten kennen.

In het tweede gedeelte inventariseren we samen welke directories voor jouw situatie het meest geschikt zijn, welke functionaliteiten aansluiten bij de behoeftes van jouw bedrijf en met welke kosten je rekening moet houden.

Praktische info

  • Afhankelijk van jouw voorkeur vindt deze workshop over B2B-leadgeneratie plaats op locatie of als online sessie.
  • De duur van de workshop is ongeveer 3 uur.
  • De kosten voor deze workshop zijn € 350 exclusief btw en eventuele reiskosten.
Petra Mouw

Over de trainer

Voor haar verhuizing naar Nederland heeft Petra Mouw meerdere jaren als marketeer in de Duitse industrie gewerkt. Deze kennis weet zij met haar ervaring als workshopleider op het gebied van online marketing voor zzp'ers en het mkb te combineren. Hierdoor staat zij garant voor een ochtend/middag boordevol nieuwe kennis en inzichten voor de deelnemers.

Ja, ons bedrijf moet beter gevonden worden!